sâmbătă, 4 februarie 2012

Alinierea polară


Aceasta este metoda de aliniere polară grosieră.

1.Bara de contragreutaţi se indreapta dea lungul unei linii imaginare care uneste Polara cu Kocab cat mai exact si se blochează montura in poziţia aceasta.
2.Prin folosirea şuruburilor de Azimut (Dec) şi Altitudine (RA) se centrează Polaris cât mai bine în luneta de aliniere polară.

Asta este tot.
Cu această metodă am ajuns la o performanţă peste aşteptări, poziţionându-mă la 5" în Azm faţă de Polul Nord, eroare obţinută cu Alignmaster.




2 comentarii:

Emil Kolbert spunea...

Am folosit si eu acest program insa nu am o parerea chiar asa buna reproduc un email trimis cu ceva zile in urma catre Emil Pera

1. eroarea periodica nu este luata in calcul deoarece trebuie centrate
2 stele in ocular sau pe senzorul foto. Eroarea periodica dupa cum
stii are o forma sinusoidala ceea ce inseamna ca daca ai ghinion
eroarea periodica pe a doua stea se va cumula insemnand o eroare falsa de pozitionare cu valoare 2 x eroarea periodica (in cazul in care eroarea periodica are valoare maxima la go-to-ul catre ambele stele)

2. nu ia in calcul ortogonalitatea axelor DEC si RA deci poti avea o
eroarea minima la prima stea si o eroarea maxima la a doua rezultand o eroare de pozitionare falsa cu valore egala cu unghiul cu care axele sunt decalate

3. nu avertizeaza utilizatorul sa stearga punctele de aliniament deja
existente, critic mai ales in cazul in care se foloseste EQMOD, astfel EQMOD compenseaza eroarea ceea ce "livreaza" date eronate catre Align Master rezultand o eroare de pozitionare falsa.

Din punctul meu de vedere cea mai buna metoda este cea a driftului fcuta ori prin PemPro ori doar prin pozitionarea manuala a telescopului catre sud respectiv est sau vest

Unknown spunea...

Multumesc pentru feedback Emil, o sa trimit un mail autorului Matthias Garzarolli http://www.alignmaster.de/en_contact.asp

sper sa faca un update.